Πολυτίμη Διακάκη-Παιδαγωγός

Ονομάζομαι Πωλίνα (Πολυτίμη) Διακάκη και είμαι νηπιαγωγός. Σπούδασα στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2005-2009).

Παρακολούθησα πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή, επίσης στο Ε.Κ.Π.Α (2013-2014).

Έχω λάβει μέρος κι έχω παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων, πάνω σε θέματα παιδαγωγικής, ψυχοπαιδαγωγικής και παιδιατρικής. Ορισμένα από αυτά είναι:

  • Εκπαίδευση Αποτελεσματικού Δασκάλου, από την Gordon Hellas (2019).
  • Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, από τον ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (2019).
  • Διαχείριση της Απώλειας στα παιδιά, από το Κέντρο διά βίου Μάθησης (2018).
  • Αισθητηριακό Παιχνίδι, από τη Hehe art, Play and Therapy (2018).
  • Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff (2017-2018).
  • Σεμινάριο Παραμυθιών, στο ίδρυμα Μ. Κακογιάννης (2017), κά…

Κατά τη διάρκεια των πανεπιστημιακών μου σπουδών και σε όλη την πορεία της γενικής μου εκπαιδευτικής κατάρτισης, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και να εκπαιδευτώ σε διάφορες παιδαγωγικές μεθόδους. Επίσης, εργάστηκα σαν νηπιαγωγός στην παραδοσιακή εκπαίδευση (2013-2016).

Όμως, από το πρώτο εξάμηνο φοίτησης στο Πανεπιστήμιο, μία ήταν η προσέγγιση που με είχε αγγίξει βαθιά, που την ξεχώρισα και την αγάπησα, η μοντεσσοριανή. Η Μοντεσσόρι ήταν μια σπουδαία γυναίκα-επιστήμονας-παιδαγωγός, είναι μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική μέθοδος, είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία ζωής. Έχοντος πλέον γνώση και βιώματα από διάφορες μεθόδους και προσεγγίσεις, το 2017 αποφασίζω να εκπαιδευτώ στο Μοντεσσοριανό Εργαστήριο Αθήνας και λαμβάνω την πιστοποίηση της Βοηθού Μοντεσσοριανής Παιδαγωγού. Τα τελευταία τρία χρόνια εργάζομαι στη μοντεσσοριανή εκπαίδευση (2018-2021) και παρακολουθώ την 4η κατάρτιση του Association Montessori Internationale στην Ελλάδα, για το πτυχίο της Μοντεσσοριανής Νηπιαγωγού.

Ο απόλυτος σεβασμός στον προσωπικό ρυθμό κάθε παιδιού ξεχωριστά και η εκπαίδευσή του βασισμένη στις αναπτυξιακές του ανάγκες αποτελεί, ταυτόχρονα, τη βάση της μοντεσοοριανής προσέγγισης και τη δική μου προσωπική άποψη περί εκπαίδευσης του ατόμου.