Skip to content

Γιατί τα σχολεία Μοντεσσόρι δεν χρησιμοποιούν τα τεχνολογικά μέσα στις τάξεις προσχολικής ηλικίας;

Αναρωτιέστε γιατί τα σχολεία Μοντεσσόρι αποφεύγουν τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων στις τάξεις προσχολικής ηλικίας; Σε αυτό το βίντεο, εξηγούμε τους λόγους πίσω από αυτή την προσέγγιση και πώς επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη των παιδιών. Θα μάθετε πώς η υπερβολική χρήση της τεχνολογίας μπορεί να εμποδίσει τη μάθηση και την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος, καθώς και πώς τα σχολεία Μοντεσσόρι ενσωματώνουν την τεχνολογία στα ανώτερα επίπεδα με τον σωστό τρόπο.

💡 Βασικά Σημεία:

ℹ️ Η ερώτηση αφορά τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων στις τάξεις Μοντεσσόρι. Ο Δρ. Στιβ Χιουζ εξηγεί γιατί η τεχνολογία δεν χρησιμοποιείται στις τάξεις Μοντεσσόρι, ειδικά στις μικρές ηλικίες.

ℹ️ Τα παιδιά σήμερα περιβάλλονται από τεχνολογία, αλλά η έρευνα δείχνει ότι δεν βελτιώνει τα ακαδημαϊκά αποτελέσματα. Υπήρξε μια εποχή που πιστεύαμε ότι ένας φορητός υπολογιστής ή ένα iPad για κάθε παιδί θα βελτίωνε τη μάθηση, αλλά οι μελέτες δεν υποστηρίζουν αυτή την υπόθεση.

ℹ️ Υπάρχει αντίδραση ενάντια στην υπερβολική χρήση τεχνολογίας ως εργαλείο μάθησης. Οι οθόνες, τα κουμπιά και το διαδίκτυο είναι εγγενώς αποπροσανατολιστικά και μπορούν να εμποδίσουν την πραγματική μάθηση.

ℹ️ Η χρήση τεχνολογίας δεν συμβάλλει στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος ή στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ειδικά οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κλικ και χρήση οθονών αφής δεν υποστηρίζουν αυτές τις βασικές αναπτυξιακές ανάγκες.

ℹ️ Στις τάξεις Μοντεσσόρι έως την ηλικία των έξι ετών, η τεχνολογία δεν χρησιμοποιείται. Δεν είναι απαραίτητη και δεν υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στόχους σε αυτές τις ηλικίες.

ℹ️ Στα μεγαλύτερα χρόνια, οι μαθητές Μοντεσσόρι χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως εργαλείο. Χρησιμοποιούν υπολογιστές για γραφή, δημιουργία παρουσιάσεων, διεξαγωγή ερευνών και ως μέρος ανεξάρτητων ερευνητικών εργασιών, με τρόπο παρόμοιο με τους ενήλικες.

ℹ️ Τα Μοντεσσοριανά σχολεία δεν είναι αντίθετα με την τεχνολογία, αλλά ενδιαφέρονται για τη σωστή χρήση της. Εστιάζουν στη χρήση της τεχνολογίας για τους σωστούς λόγους και στα κατάλληλα στάδια ανάπτυξης.

ℹ️ Έρευνες υποστηρίζουν αυτή την προσέγγιση στη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη. Οι μελέτες δείχνουν ότι η περιορισμένη και στοχευμένη χρήση της τεχνολογίας είναι η σωστή προσέγγιση για την υποστήριξη της μάθησης.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μέθοδο Μοντεσσόρι και πώς υποστηρίζουμε την ανάπτυξη των παιδιών, επισκεφθείτε μας στο Montessori Way of Life στην Αγία Παρασκευή, Αττική, Ελλάδα.