Όταν η Μαρία Μοντεσσόρι σχεδόν ένα αιώνα πριν παρατηρούσε το παιδί και τον τρόπο της ανάπτυξης του χρησιμοποίησε μια ορολογία που είναι οικεία στους αναγνώστες και στους παιδαγωγούς της. Σήμερα οι ανακαλύψεις των επιστημών (νεύρο – επιστήμες, ψυχολογία), έρχονται να επιβεβαιώσουν μέσα από την έρευνα τις ανακαλύψεις και τη θεωρία της. Η ορολογία όμως που χρησιμοποιούν διαφέρει. Εδώ παρατίθεται ένας πίνακας αντιστοίχησης των όρων της Μαρίας Μοντεσσόρι με τους σύγχρονους όρους των επιστημών.